Pozycjonowanie Stron Dzięki SEO, Jak Być Widocznym w Google w 10 Prostych Krokach
by Jerzy Brzeziński 23.06.2023
„Pozycjonowanie SEO w 10 Krokach – Bądź Gwiazdą Google!” to nasz przewodnik, który zabierze Cię w podróż po świecie SEO. Przedstawiamy prostą ścieżkę, która krok po kroku pokaże, jak zwiększyć widoczność Twojej strony w Google. Przygotuj się na praktyczne, łatwe do wdrożenia wskazówki, które rozwieją Twoje wątpliwości i wyposażą w narzędzia niezbędne do skutecznego SEO. To idealna lektura dla tych, którzy chcą błyszczeć na cyfrowym niebie i zostać zauważonymi przez Google.
Dla właścicieli firm, którzy chcą, rozwijać swój biznes w internecie i przyciągnąć ruch organiczny do firmowej strony www, Google z całą pewnością, może stać się największym sprzymierzeńcem.
Google i jego roboty, przeszukują sieć, decydując, które strony są najbardziej odpowiednie dla użytkowników, szukających informacji na dowolny temat. Jako przedsiębiorcy prowadzący działalność w roku 2023 nie tylko pokładamy wiarę w jakość wyników Google, ale jesteśmy od nich zależni.
Wg. Internet Live Stats w 2022 roku na świecie było prawie 2 miliardy serwisów www, natomiast w indeksie Google, znajdowało się, 50 do 60 miliardów pojedynczych stron.
Przy tak ogromnej konkurencji oraz władzy i wpływach samego Google, pojawienie się na pierwszej stronie wyników, może wydawać się mało prawdopodobne dla niewielkiej firmy.
Niemniej to właśnie ta władza, którą posiada Google, sprawia, że dla małych i lokalnych firm, uplasowanie się wysoko w wynikach, najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki, jest teraz bardziej osiągalne niż kiedykolwiek i to bez dodatkowych kosztów.
W tym artykule zamierzamy zaprezentować kilka prostych i działających działań, które możesz podjąć, aby pomóc swojemu biznesowi w dotarciu na szczyt pierwszej strony Google przy użyciu dwóch darmowych taktyk tj. optymalizacji Twojej strony internetowej i optymalizacji listingu Google Moja Firma. Zaczniemy od przyjrzenia się wartości, jaką niesie obecność na pierwszej stronie Google, a następnie przejdziemy do technik, które, pomogą nam ją osiągnąć, obejmujących:
- Umieszczanie słów kluczowych w newralgicznych elementach witryny
- Tworzenie materiałów dla ludzi, nie dla Google
- Podkreślanie swojej lokalizacji
- Regularne aktualizowanie Twojej strony oraz listingu
- I wiele więcej
Dlaczego pierwsza strona w Google jest ważna?
Wyniki wyszukiwania Google stają się coraz bardziej rozbudowane. Z funkcjami takimi jak panele wiedzy, pola odpowiedzi, powiązane pytania, wyniki lokalne i innymi.
Przypadkowym firmom niepodejmującym działań SEO, coraz trudniej jest dostać się na upragnioną pierwszą stronę wyszukiwarki. Wynika to z faktu, że Google stale aktualizuje i poprawia swoje algorytmy, aby zapewnić, że tylko najbardziej istotne i pomocne informacje trafiają do użytkowników.
W rezultacie firmy muszą być proaktywne w swoich strategiach optymalizacji dla wyszukiwarek (ang. SEO), aby wyprzedzić konkurencję i uplasować się na wyżej pozycji wyników wyszukiwania.
Praca włożona w to, aby dostać się na szczyt rankingu, jest z pewnością warta wysiłku, ponieważ ruch i współczynnik klikalności drastycznie spadają wraz ze spadkiem pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
CTR (współczynnik klikalności) gwałtownie spada wraz z przesuwaniem się w dół po stronie wyników. Dostanie się na pierwszą stronę Google, jest kluczowe, gdyż w dzisiejszym pędzącym świecie, prawie nikt nie zagląda dalej. Przypomnij sobie, jak często Tobie, zdarza Ci się kliknąć linki na drugiej czy trzeciej stronie wyników, a szybko przekonasz się, że obecność na pierwszej stronie to Twój obowiązek.
Liczne badania wykazały, że współczynnik klikalności dla pierwszego wyniku wynosi około 36,4%, 12,5% dla drugiego wyniku i 9,5% dla wyniku trzeciego, ostatecznie spadając do 2,2% dla dziesiątego wyniku. Jeśli nie jesteś w stanie uzyskać wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarki Google, tracisz wiele potencjalnych kliknięć, a tym samym wejśc na stronę..
Jak obecność na pierwszej stronie google, wpłynie na Twój Biznes?
Silna obecność w wynikach wyszukiwania Google jest niezbędna dla każdej firmy mającej nadzieję na osiągnięcie sukcesu w erze cyfrowej. Oto cele, które zrealizujesz dzięki wysokiej pozycji w google.
Poprawa widoczności
Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem stacjonarnego sklepu sprzedającego materace. Założę się, że wolałbyś go zlokalizować przy głównej drodze, a nie w bocznej uliczce. Ta sama zasada dotyczy obecności w internecie. Gdy posiadasz stronę na szczycie wyników google, to tak jak jakbyś posiadał firmę na najbardziej uczęszczanej ulicy w mieście.
Przy 167 miliardach wyszukiwań przeprowadzanych każdego miesiąca, Google to istna autostrada.
PAMIĘTAJ! Im więcej osób zauważy Twoją stronę, tym większa będzie rozpoznawalność marki. Ta zwiększona widoczność doprowadzi do zwiększenia szans na konwersję klientów.
Większa liczba leadów, czyli potencjalnych klientów
Kontynuując analogię z ulicą, mając do wyboru główną ulicą w różnorodnym, kosmopolitycznym mieście a główną ulicą, zamieszkaną przez Twoich idealnych klientów, co wybierzesz? Oczywiście ulicę w mieście idealnych klientów.
Dlatego powinieneś dążyć do pokazania się na pierwszej stronie wyników dla zapytań, które wykonują twoi idealni klienci.
W ten sposób zostaniesz znaleziony przez klientów, którzy przeglądają strony internetowe w celu dokonania zakupu lub interakcji, zgodnej z ofertą Twojej firmy. Te osoby z największą dozą prawdopodobieństwa, staną się, nabywcami lub co równie ważne obserwatorami, twojego przedsiębiorstwa.
Zwiększone zaangażowanie
Adweek podaje, że większość, bo aż 81%, kupujących, przed dokonaniem zakupu szuka w Internecie informacji o produkcie lub usłudze, a najpopularniejszym źródłem informacji, dla nich, jest Google.
Strona wyników wyszukiwarki google, staje się coraz bardziej rozbudowana. Zawiera pola odpowiedzi, sekcję „Ludzie też pytają” oraz wyniki lokalne z informacjami kontaktowymi, mapami, recenzjami, ocenami i opisami. Zapewnia to użytkownikom możliwość znajdowania i interakcji z Twoją firmą nawet bez konieczności klikania bezpośrednio w Twój link.
Zwiększony ruch na stronie
Choć, jak wspomnieliśmy w poprzednim punkcie, wiele informacji o Twojej firmie, użytkownik może znaleźć bez klikania w link prowadzący do Twojej witryny. Snippety i pola odpowiedzi są w stanie dostarczyć tylko ograniczoną ilość danych.
Nawet jeśli strona wyników wyszukiwania, może w niektórych przypadkach dostarczyć całej potrzebnej wiedzy, nadal istnieje wiele zapytań, dla których użytkownicy ostatecznie klikną wynik prowadzący do strony internetowej.
Nie zapominaj, że zwykle potrzeba wielu interakcji z firmą, zanim ktoś przekształci się w klienta, dlatego każda interakcja z Twoją witryną jest ważna.
Obecność na pierwszej stronie Google, może drastycznie zwiększyć liczbę odwiedzin Twojej witryny, natomiast brak takiego miejsca niesie ze sobą ogromne szkody.
Badania podają różne wartości, jednak minimum 71% (71% do 93%) ruchu w sieci skupia się na pierwszej stronie wyników organicznych, podczas gdy zaledwie 6% trafia na drugą.
Ten drastyczny spadek ruchu, podkreśla znaczenie pierwszej strony Google.
PAMIĘTAJ! Dzięki wysokiej pozycji, poprawnym tytułom i opisom; dajesz użytkownikom możliwość uzyskania informacji o Twojej firmie i interakcji z nią, zanim jeszcze klikną na Twój link.
Zwiększenie rozpoznawalności i autorytetu w branży
Zajęcie wysokiej pozycji na pierwszej stronie Google wymaga regularnego tworzenia wysokiej jakości materiałów, które Google uzna za spełniające wymagania swoich użytkowników. To wymaga czasu, ale zwiększony ruch na stronie i wiarygodność, która z tego wyniknie, jest warta zachodu.
Ponadto, bycie na bieżąco ze zmianami w branży i zrozumienie, czego pragnie rynek docelowy, wymaga częstego pisania o swojej branży i firmie.
Dostanie się na pierwszą stronę Google jest niezbędne, ponieważ ułatwia proces budowania solidnej reputacji, na której może rozwijać się Twoja firma.
Większe zaufanie do Ciebie i Twojej firmy
Algorytm Google został zaprojektowany tak, aby identyfikować spam, podejrzane i niespełniające norm treści.
Obecność na pierwszej stronie oznacza, że Google uznaje Cię za wiarygodnego dostawcę informacji, a klienci mają zaufanie do organizacji, którym Google ufa.
Budowa własnej Publiczności
Aby osiągnąć wysoką pozycję w Google, konieczne jest generowanie najwyższej jakości, ponadczasowych treści. Ten rodzaj materiału ma tę zaletę, że jest wielofunkcyjny; może być ponownie wykorzystany i rozpowszechniany za pośrednictwem różnych kanałów, takich jak media społecznościowe, e-mail i płatne reklamy.
Twoje zaangażowanie w osiągnięcie najwyższego miejsca w Google zaowocuje większą ilością treści i większymi szansami na komunikację z docelowymi odbiorcami, pielęgnowanie relacji z potencjalnymi klientami i bycie na bieżąco z branżą, w której działasz.
Skrócenie cyklu sprzedaży
W dzisiejszych czasach klienci mają do wyboru cały wachlarz możliwości, a także całą wiedzę i sprzęt, którego potrzebują, aby zlokalizować, rozważyć i wydać werdykt dotyczący każdej firmy.
Gdzie zaczynają swoje poszukiwania? W Google! Bycie na pierwszej stronie Google pomaga przynieść te leady (potencjalnych klientów) do góry lejka i uruchomić proces sprzedaży.
Zaczynasz, już chyba rozumieć, że pierwsza strona Google jest pożądanym (jeśli nie koniecznym) celem dla każdego biznesu. Ale zanim przejdziemy do kroków optymalizacji Twojej witryny, spójrzmy najpierw na korzyści, wynikające z wysokiej widoczności w google, ponieważ może to pomóc Tobie w stworzeniu planu marketingowego, dostosowanego do potrzeb dzisiejszych czasów.
Na ile różnych sposobów możesz znaleźć się na pierwszej stronie Google za darmo?
Miejsce na pierwszej stronie Google jest osiągalną aspiracją wielu właścicieli małych firm. Wbrew powszechnej opinii, posiadanie większej firmy lub większego budżetu nie gwarantuje wyższej pozycji w rankingu.
Pro tip seo
Algorytm Google zależy od wielu czynników, a strona wyników wyszukiwania składa się z wielu elementów. W związku z tym istnieją różnego rodzaju media, które można wykorzystać do zapewnienia sobie pozycji na pierwszej stronie, w tym:
- Posty na blogu i strony internetowe (w wynikach organicznych)
- Twoje konto Google Moja Firma (w sekcji lokalnej/mapowej)
- Fragmenty treści Twojej witryny — snippety w sekcji „Ludzie też pytają” i w polu odpowiedzi.
- Twoje strony docelowe landing page
Jak wypozycjonować swoją stronę internetową, aby znaleźć się na pierwszej stronie Google
Dzięki sztuce optymalizacji witryny pod kątem wymagań wyszukiwarki, czyli mitycznemu SEO (Search Engine Optimization), sprawiamy, że witryna jest bardziej przyjazna dla wyszukiwarek. Dodaj do tego angażujące użytkowników treści i masz przepis na sukces. Poniżej przedstawiamy przewodnik, jak to zrobić. Jednak zanim zaczniemy pamiętaj, że proces optymalizacji rzadko wykonuje się za jednym zamachem dla całej witryny, a raczej każdej strony z osobna, więc daj sobie czas.
1. Określ swoje słowa kluczowe
Na początek ustal, na jakie słowa lub frazy chcesz, aby Twoja witryna była rozpoznawana przez google. Są to tak zwane słowa kluczowe. W zależności od branży, lokalizacji oraz zasięgu prowadzonej działalności, słowa kluczowe dla różnych działalności będą różne. Oto kilka przykładów:
- Dobry prawnik Poznań
- Najlepsze marki płaszczy damskich
- Pizzeria 24h Katowice
- Jak naprawić nieszczelny kran
- Jak dostać się na pierwszą stronę google
Każda strona w Twojej witrynie powinna być zoptymalizowana odrębnym zestawem słów kluczowych, tak aby strony nie stanowiły dla siebie konkurencji, które nazywane jest kanibalizacją (to takie dramatycznie).
Najbardziej odpowiednie słowa kluczowe dla Twojej firmy to te, które Twoi idealni klienci wpisują w wyszukiwaniu, aby uzyskać produkty i usługi, których potrzebują. Aby otrzymać pomoc w wyborze słów kluczowych dla Twojej firmy, możesz skorzystać z wielu narzędzi i taktyk. Jeśli szukasz czegoś na początek, dobrym pomysłem będzie zainstalowanie dodatku Ubersuggest dla chrome i obejrzenie krótkiego video poradnika.
2. Powiedz Google, jakich słów kluczowych używasz
Przeszukując sieć, klasyfikując i indeksując miliony istniejących stron, Google umożliwia użytkownikom szybki dostęp do odpowiednich wyników. Aby pojawić się na pierwszej stronie Google, musimy sprawić, aby Google bez trudu zeskanował, zaindeksował i dotarł do Twojej strony internetowej. Aby to osiągnąć, słowa kluczowe muszą być strategicznie umieszczone w tych miejscach:
Tytuł meta
Każda strona i wpis na blogu w Twoim serwisie ma meta tytuł. Tytuł ten pojawia się w nagłówku strony, a także jako tytuł strony w wynikach wyszukiwarki (uwzględniając ustawienia Twojego systemu CMS). Zadaniem tytułu jest wskazanie tematyki strony, nie tylko dla robotów google, ale również dla użytkowników. To tytuł i opis decydują, czy użytkownik kliknie Twój wynik czy wynik konkurencji. Dobieraj go mądrze!
Opis meta
Meta opis (ang. meta description) to krótkie podsumowanie znajdujące się pod tytułem w wynikach wyszukiwania Google. Zapewnia on przegląd tego, co można znaleźć na stronie, zachęcając użytkowników do odpowiednich kliknięć i pomagając utrzymać Twoją firmę na pierwszej stronie powiązanych wyszukiwań. Jest to więc niezbędne narzędzie do optymalizacji witryny pod kątem uzyskania dobrej pozycji w wynikach Google.
URL (ang. Uniform Resource Locator)
Twój adres URL składa się z nazwy domeny (np. chlopakiodinternetu.pl), po której następuje ukośnik, a następnie tekst oddzielony kreskami.
chlopakiodintenetu.pl/jak-pozycjonować-strone-w-google
Zawarcie słów kluczowych w adresie URL pomoże Google szybciej zidentyfikować, o czym jest Twoja strona. Ponadto adres URL pojawia się w wynikach wyszukiwania pomiędzy tytułem a meta opisem.
Czysty adres URL, który pasuje do tytułu strony, jest bardziej atrakcyjny i wiarygodny dla użytkowników, i takie adresy częściej pojawiają się na pierwszej stronie.
Znaczniki Alt
Google będzie w stanie rozpoznać obrazy tylko wtedy, gdy będą one wyposażone w tekst alternatywny (ang. alt tag). Jeśli znacznik alt zawiera słowa kluczowe, to Google z większym prawdopodobieństwem uplasuje stronę wyżej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
3. Pisz dla ludzi
Jeśli chcesz pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, powinieneś upewnić się, że Twoja strona zawiera istotne i wysokiej jakości treści, które są łatwe do odczytania, dokładne i godne zaufania.
Ważne jest również, aby upewnić się, że słowa kluczowe są zawarte w sposób naturalny na całej stronie, ponieważ upychanie słów kluczowych może być karane przez Google, a to zepchnie Cię daleko od pożądanej pierwszej strony.
Tworzenie treści, które są przydatne dla docelowych odbiorców i dzielenie się swoją wiedzą w sposób konwersacyjny jest skutecznym i darmowym sposobem na osiągnięcie tego celu. Aby dostać się na pierwsze miejsce, nie wystarczy po prostu zawrzeć słowa kluczowe, których szukają użytkownicy — Twoja strona musi zapewnić coś więcej.
4. Podkreśl lokalizację
Jednym ze sposobów, aby Twoja strona znalazła się w czołówce wyników wyszukiwania w Google bez ponoszenia dodatkowych kosztów, jest dostosowanie treści do konkretnej lokalizacji.
Upewnij się, że na stronie kontaktowej oraz na stronach z artykułami i usługami uwzględniasz swoje miasto i/lub region. Pomoże to Google rozpoznać Twoją firmę jako „pobliski” wynik w wyszukiwaniach, w których użyto łącznie zapytania „Twoja branża” i „Twoje miasto”.
Nawet jeśli ktoś nie szuka czegoś w konkretnym miejscu, Google nadal będzie prezentować geograficznie istotne wyniki w zależności od adresu IP, więc lokalne SEO jest nie tylko darmowe, ale i zawsze konieczne.
5. Optymalizacja dla urządzeń mobilnych
Nie znajdziesz na szczycie wyszukiwania Google strony internetowej, która nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Ze względu na fakt, że ludzie korzystają obecnie z telefonów i tabletów częściej niż z tradycyjnych komputerów i laptopów, większość wyszukiwań lokalnych odbywa się właśnie na tych urządzeniach.
Dlatego Google traktuje preferencyjnie strony, które są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. W rzeczywistości wszystkie strony są teraz indeksowane z mobile-first indexing.
Posiadanie responsywnej strony internetowej jest idealne, ponieważ zmienia się ona w zależności od rozmiaru urządzenia i pozwala zachować te same funkcje, na każdym typie urządzenia.
Jeśli nie posiadasz responsywnej strony internetowej, istnieją pewne modyfikacje, które możesz wprowadzić do swojej witryny, aby zapewnić użytkownikom najlepsze możliwe, w takiej sytuacji, wrażenia na urządzeniach mobilnych.
6. Skup się na doświadczeniu użytkownika
Aby strona internetowa odniosła sukces, musi być nie tylko przyjazna dla urządzeń mobilnych, ale także estetyczna i łatwa w nawigacji.
Jeśli Twoja strona posiada łatwe do znalezienia wskazówki, oczywiste prośby podjęcia działania (ang. call-to-action) i odpowiedzi na często zadawane pytania FAQ (ang. Frequently Asked Questions) czy ułatwiające nawigację spisy treści, odwiedzający pozostaną na stronie dłużej i wrócą ponownie.
Fakt ten nie pozostanie niezauważony przez google, prowadząc do wyższej pozycji w rankingu. Wraz ze wzrostem pozycji w rankingu rośnie ruch na stronie i prawdopodobieństwo pojawienia się jej na pierwszej stronie. Tak to jest sprzężenie zwrotne.
Wypozycjonuj wizytówkę Google Moja Firma, aby znaleźć się na pierwszej stronie Google.
Oprócz witryny na pierwszej stronie wyników Google możesz umieścić również wpis Google Moja Firma. Oto co musisz zrobić, aby tego dokonać.
7. Utwórz konto Google Moja Firma (GMF)
Na przestrzeni lat Google Moja Firma ewoluowało, stając się jednym z najpotężniejszych, aktywów internetowych dostępnych dla właścicieli firm lokalnych. Wyobraź sobie, że dzięki wpisowi Google Moja Firma, nie potrzebujesz nawet witryny internetowej! Możesz umieścić, swój biznes, na najbardziej ruchliwej ulicy w mieście swoich idealnych klientów, zupełnie za darmo.
Dane z Map Google i wyszukiwarki Google są wykorzystywane do tworzenia wpisów lokalnych (zwanych profilami biznesowymi). Zakładając konto Google Moja Firma, w prosty i szybki sposób dodasz dodatkowe szczegóły do profilu biznesowego, dzięki czemu zwiększysz Twoje szanse na pierwszą stronę. Upewnij się, że przesłałeś i uwierzytelniłeś swój wpis, aby móc nim zarządzać, zachowywać i ulepszać.
8. Zoptymalizuj swój profil biznesowy w Google
Celowo rozdzieliliśmy utworzenie wpisu oraz jego optymalizację, ponieważ uważamy, że samo dodanie czy zgłoszenie własności (ang claim) znacząco ogranicza, możliwości pojawienia na pierwszej stronie, co jest przecież Twoim celem.
Dlatego, zamiast po prostu stworzyć pusty wpis, zoptymalizuj swoją wizytówkę, taki sposób, aby uzyskać maksymalną ekspozycję i widoczność. A robi się to tak:
Uzupełnij każdą sekcję swojego profilu
Im więcej informacji zawrzesz w swoim wpisie w Google Moja Firma, tym więcej wyszukiwań, dla których może się on pojawić na pierwszej stronie. Wg, badania, którego niestety nie jestem w stanie, w tej chwili przywołać, kompletne listingi Google My Business otrzymują średnio siedmiokrotnie więcej kliknięć niż listingi niekompletne.
Dlatego tak ważne jest, abyś upewnił się, że Twoja wizytówka zawiera wszystkie istotne informacje, których klienci mogą potrzebować podczas wyszukiwania. W szczególności obejmuje to nazwę firmy, dane kontaktowe, godziny pracy, ofertę produktów lub usług oraz inne istotne informacje.
Poświęcenie czasu na całkowite wypełnienie wpisu znacząco zwiększa, Twoje szanse na bycie zauważonym przez potencjalnych klientów.
Zachowaj spójność nazwy i pozostałych danych
Kiedy tworzysz wpisy, w jakichkolwiek katalogach np. yelp.com czy panoramafirm.pl, ważne jest, abyś zachowywał spójność nazwy i innych danych. Używaj tej samej dokładnej nazwy dla swojej firmy przez cały czas i na wszystkich platformach. Pomoże to, nie tylko w promocji i marketingu, ale również sprawi, że Twoja marka będzie postrzegana jako spójna, a przez to bardziej godna zaufania.
Google jest szczególnie wrażliwe, na niespójności nazwy firm we wpisach, naswet gdy chodzi o coś tak niewielkiego jak „chłopaki spółka z o.o.” vs. “chłopaki spółka z ograniczoną odpowiedzialności” \
Dla homosapiens to dokładnie to samo, dla Goolge niekoniecznie i może wpływać negatywnie pozycję Twojej wizytówki. Osobiście idziemy o krok dalej, i dbamy o zgodność zapisów adresów czy formatów zapisu numerów telefonów.
Aktualizuj informacje zawarte we wpisie, aby odpowiadały rzeczywistości.
Gdy potencjalny klient nie może znaleźć Twojej firmy pod adresem wskazanym we wpisie Google Moja firma lub gdy znajduje ją, ale zamkniętą w godzinach deklarowanych jako godziny otwarcia, może wystawić Ci negatywny komentarz i niską ocenę.
Jeden zły komentarz to, jeszcze nie dramat i powód do rozpaczy, ale kilkanaście już tak. Zadbaj więc zgodność informacji, które prezentujesz na Google Moja Firma, ze stanem faktycznym, aby nie oddawać łatwo punktów, które są w Twoim zasięgu.
Pamiętaj informacje zawarte we wpisie GMF mają być dokładne i wiarygodne i zapewniać użytkownikom Google najlepsze możliwe doświadczenia.
Wykorzystaj zdjęcia, aby pokazać swoją firmę w najlepszym świetle
Google Moja Firma stara się dostarczyć konsumentom jak najwięcej informacji o firmie, zanim jeszcze się z nią zetkną. Dotyczy to również tego, jak to jest być w tym biznesie, więc pamiętaj o dodaniu zdjęć, które przedstawiają nie tylko produkty i usługi oferowane przez Twoją firmę, ale również atmosferę i ludzi, którzy ją odwiedzają.
Google My Business stara się zaoferować konsumentom jak najpełniejszy obraz Twojej firmy, zanim jeszcze się z nią zetkną. Oznacza to, że ważne jest, abyś w swoim profilu zamieścił zdjęcia, które oddadzą wystrój, atmosferę firmy i ludzi, którzy ją odwiedzają. Wraz ze zdjęciami produktów i świadczonych usług, spróbuj uchwycić przestrzeń oraz ludzi, którzy z niej korzystają.. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli lepiej zrozumieć, jak to jest korzystać z Twoich usług.
9. Zdobądź opinie i serca klientów
Użytkownicy Google polegają w dużej mierze na opiniach innych klientów przy podejmowaniu decyzji o tym, czy robić interesy z daną firmą. Ma więc sens, że firmy z większą ilością pozytywnych recenzji w Google mają większe szanse na pojawienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Jak możesz zdobyć więcej pozytywnych opinii? Po prostu poproś, klienta o opinię osobiście. Jeżeli model twojego biznesu lub skala na to nie pozwalają, dobrym rozwiązaniem, będzie, jeśli udostępnisz link, chociażby w wiadomości email, aby ułatwić klientowi pozostawienie oceny oraz recenzji.
10. Zamieść swoją firmę w innych katalogach
Google My Business jest potężny, ale nadal powinieneś tworzyć i optymalizować listy na innych popularnych katalogach, takich jak Yelp. Po pierwsze dlatego, że Yelp ma duży ruch i jest powszechnie zaufany przez Google, więc strona Yelp Twojej firmy może bardzo dobrze pokazać się na pierwszej stronie Google dla odpowiednich wyszukiwań. Po drugie, ponieważ solidny wpis z pozytywnymi recenzjami poprawia Twoją obecność online w ogóle. Recenzje online i linki z innych zaufanych stron wysyłają sygnały do Google, które są uwzględniane w algorytmie rankingowym.
Google My Business to potężne narzędzie, ale nadal ważne jest, abyś tworzył i optymalizował swoje wpisy w innych popularnych katalogach, takich jak, chociażby Yelp, Panorama Firm, Oferteo. Ważne jest jednak, abyś kierował się jakością, a nie ilością. Szukaj katalogów posiadających duży ruch i zaufanych przez Google. Wspomniany Yelp jest tutaj świetnym przykładem. Zoptymalizowany wpis w dobrym katalogu prowadzący do Twojej strony lub wizytówki, będzie znaczącym wsparciem w Twojej walce o najwyższe pozycje w Google.
Jak pozycjonować stronę, aby podnieść jej widoczność w Google (powtórka)
Osiągnięcie widoczności w Google, nawet dla mniejszych firm, jest osiągalne przy odrobinie wysiłku i czasu. Aby osiągnąć najwyższe miejsca, konieczne jest zrozumienie i wprowadzenie zmian, które uczynią Twoją stronę zgodną z wymaganiami wyszukiwarki. Oto streszczenie tych procesów:
- Opracuj strategię słów kluczowych, która jest dostosowana do terminów, których szukają Twoi klienci.
- Zawieraj słowa kluczowe w treści, jak również w znacznikach HTML swojej strony.
- Pisz dla ludzi, a nie dla wyszukiwarek.
- Nadaj priorytet wyszukaniom związanym z lokalizacją.
- Optymalizuj dla urządzeń mobilnych.
- Skoncentruj się na doświadczeniach użytkownika.