• 531 564 451
  • pon - pt 09:00 - 17:00

13 sposobów, by poprawić widoczność i atrakcyjność profilu na Instagramie

by Katarzyna Borysionek 07.12.2023

13 sposobów, by poprawić widoczność i atrakcyjność profilu na Instagramie

Checklista optymalizacji profilu firmowego na Instagramie

Dzisiaj zagłębimy się w tajniki optymalizacji profilu na Instagramie. Bo wiecie co? Aż 75% naszych klientów sprawdza nasze profile social media, zanim zdecyduje się na zakup czy odwiedziny w biznesie lokalnym!

Nie przedłużając, zapraszam do lektury!

Ustawienia Twojego profilu na Instagramie

1. Profil publiczny: Konto Twojej marki na Instagramie musi być publiczne. Daje to wszystkim możliwość zobaczenia, co tam wrzucasz i śledzenia Twojej aktywności.

2. Konto biznesowe lub konto twórcy: Przełącz się na Konto biznesowe, lub konto twórcy na Instagramie, aby mieć dostęp do analiz i narzędzi promocyjnych, które naprawdę działają. O plusach i minusach obu tych kont porozmawiamy następnym razem. 

3. Włącz powiadomienia: Aktywuj powiadomienia, aby być na bieżąco i szybko reagować na interakcje z Twoją społecznością. To ważne, by odpowiadać na każdą wiadomość i komentarz pojawiające się na Twoim profilu.
Pst! Nie wiesz, jak sobie radzić z krytyką? Niebawem rozprawimy się z tym tematem również. 

BIO i nagłówek profilu 

4. Optymalizacja profilu: Pamiętaj, że Twój profil to Twoja wizytówka. Musi być klarowny, z łatwo rozpoznawalnymi nazwą użytkownika i nazwą firmy (nie muszą być takie same), charakterystycznym zdjęciem profilowym, przyciągającym bio i linkiem, który regularnie aktualizujesz – np. do landing page, oferty promocyjnej czy produktu w sklepie, który aktualnie promujesz. Pamiętaj również o opcji podania danych kontaktowych. 

5. Bio: W bio powinna znajdować się esencja Twojej marki – w 150 znakach opisz swoją działalność, w taki sposób, by pokazać korzyść płynąca z interakcji dla odbiorcy. To podstawa by odwiedzający odrazu wiedział, czego może się spodziewać na Twoim profilu. 

6. Wyróżnione stories: Wyróżnione stories na Twoim profilu firmowym to wizytówka Twojej marki: przedstaw w nich swoją firmę i zespół w sekcji „O Nas”, podkreśl swoje produkty lub usługi oraz umieść pozytywne opinie klientów, by zbudować zaufanie. Nie zapomnij o praktycznych poradnikach i najważniejszych aktualnościach. Zachowaj spójność wizualną, aby Twój profil był nie tylko informacyjny, ale i estetycznie atrakcyjny. 

Twój Feed 

7. Zdjęcia i filmy wysokiej jakości: Na Instagramie rządzą wysokiej jakości zdjęcia. Pierwsze wrażenie jest kluczowe, więc zadbaj, aby początek Twojego feedu był imponujący i spójny z Twoim brandingiem.

8. Autentyczni followersi: Celuj w prawdziwych, żywych obserwatorów. Zapomnij o botach i fałszywych kontach. Realni ludzie = realne zaangażowanie, co widać na pierwszy rzut oka, po wejściu na profil.

Pro tip #hasztag – Twórz własne hashtagi

Zachęcaj swoich obserwujących do używania unikalnego hashtagu stworzonego specjalnie dla Twojej marki. To świetny sposób na budowanie społeczności wokół Twojej marki i ułatwienie znalezienia postów od Twoich fanów.

Pst! Zanim opublikujesz pierwszy post, sprawdź, co znajduje się pod wybranym przez Ciebie hasztagiem. 

Instagram dla e-commerce 

9. Masz e-commerce? Zadbaj o aktualny katalog produktów: Jeśli sprzedajesz coś fajnego, stwórz katalog produktów w Menedżerze Meta. To podstawa do tagowania produktów w treściach na Instagramie. 

10. Zakupy na Instagramie: Gdy Twój katalog produktów będzie pełen, włącz funkcje zakupów na Instagramie, by jeszcze bardziej ułatwić odwiedzającym zakupy u Ciebie. 

11. Tagowanie produktów: Tagowanie produktów w postach pozwala łatwo przekierować obserwatorów do zakupów. Do 20 produktów w jednym poście? Żaden problem! Ale pamiętaj by tagować tylko te, o których mówisz w danym wpisie! 

Dobre praktyki na profilu biznesowym 

12. Wiadomości prywatne: Instagram to nie tylko galeria zdjęć, to także kanał obsługi klienta. Skonfiguruj automatyczne DM-y i komentarze, i stale je monitoruj, aby budować relacje ze swoją społecznością. 

13. Znajomość Twoich odbiorców: Kluczowe jest zrozumienie Twojej publiczności. Wiedza o tym, kto Cię obserwuje, pozwoli stworzyć treści, zarówno te w BIO jak i w postach czy stories, które trafią dokładnie w potrzeby Twoich odbiorców.

Pamiętaj, że spójność, autentyczność i zaangażowanie to klucz do sukcesu. Jednakże, jeśli nadal czujesz się zagubiony w gąszczu social mediów, pamiętaj, że jestem tutaj, aby Ci pomóc! Oferujemy profesjonalną analizę i prowadzenie profili, a także szkolenia z ich obsługi. Skontaktuj się z nami, a wspólnie sprawimy, że Twój profil biznesowy będzie nie tylko lśnił, ale i przyciągał lojalnych klientów.

Katarzyna Borysionek

Kasia to nasza tajna broń w dziedzinie kreowania wizerunku i strategii marketingowych. Jej pasja do designu i social mediów sprawia, że każdy projekt jest przemyślany i wykonany z artystyczną precyzją. Specjalizuje się w tworzeniu strategii, które nie tylko przyciągają uwagę, ale także angażują i budują trwałe relacje z odbiorcami. Kasia jest sercem naszego zespołu kreatywnego, łącząc w sobie zmysł estetyczny z głębokim zrozumieniem dynamiki mediów społecznościowych, dzięki czemu pomaga naszym klientom błyszczeć w sieci i osiągać wymierne wyniki.


Polecamy Ci...